دوربین مداربسته طلا فروشی
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین مداربسته طلا فروشی یکی از مهم ترین ارکان چنین مغازه ای است چراکه حفظ امنیت برای مشاغلی نظیر طلافروشی، بانک و… که حاوی نقدینگی زیادی است بسیار مهم و حیاتی است. همانطور که قطعا می دانید، جواهرآلات عموما از ارزش مالی بالایی برخوردار هستند و همین امر می تواند موجبات وسوسه شدن هر شخصی را فراهم آورد. از این رو استفاده از برترین سیستم های نظارت هوشمند  که بتواند به برقراری امنیت این محیط ها کمک کند، بسیار به جا و کار آمد خواهد بود. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن، به بررسی ویژگی و امکاناتی که دوربین مداربسته طلا فروشی باید داشته باشد خواهیم پرداخت تا چنانچه برای مغازه طلافروشی خود به دنبال یک دوربین مدار بسته می گردید بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

محل نصب دوربین مداربسته طلا فروشی

هنگام خرید دوربین مداربسته طلا فروشی نکات بسیار زیادی را باید در نظر گرفت مانند قابلیت تشخیص چهره و… اما بی شک یک دوربین کامل و مجهز هم برای اینکه خوب کار کند، باید در مکان مناسبی نصب شود تا کارایی کافی را داشته باشد. اما این مکان مناسب در یک گالری طلا و جواهر کجاست؟ در ادامه به معرفی مکان هایی از طلا فروشی می پردازیم که باید برای نصب سیستم های امنیتی در آن مکان ها اقدام کنید.

۱- درب های ورودی طلا فروشی ها

دوربین مداربسته طلا فروشی

نصب دوربین مدار بسته در ورودی طلا فروشی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. زیرا مدت زمانی که طول میکشد تا قفل در ورودی گالری خود را بازکنید، این فرصت را در اختیار دوربینتان قرار می دهد تا به خوبی برای تشخیص چهره افراد اقدام کند. همچنین شما نیز می تواند با تشخیص افراد درب را باز کنید. پیشنهاد می کنیم برای درب ورودی از دوربین های دام و یا بولت استفاده کنید چرا که کیفیت بالایی در تصویر برداری دارند.

۲- نصب دوربین مداربسته طلا فروشی در محیط داخلی

دوربین مداربسته طلا فروشی باید در محلی از فضای داخلی نصب شوند که به خوبی بتوانند از پیشخوان ها و چهره افراد تصویر برداری کنند. برای فضای داخلی گالری طلا و جواهر نیز بهتر است از دوربین های مدار بسته دام و یا بولت استفاده شود که دارای کیفیت بالایی تصویر برداری هستند.

۳- بخش پیشخوان طلا فروشی

دوربین مداربسته طلا فروشی

بی شک بر هیچ کس پوشیده نیست که پیشخوان طلا فروشی ها از مهم ترین قسمت های یک طلا فروشی به حساب می آیند. چرا که از این قسمت برای مبادله طلا ها، پول و انواع اشیاء قیمتی و ارزشمند استفاده می شود. از این رو بهتر است در این قسمت از طلا فروشی از دوربین های WDR استفاده شود؛ زیرا که این دوربین ها قابلیت زوم کردن را دارند و کمک میکند تا اشیا ریز را راحت تر شناسایی کنید. دوربین مداربسته طلا فروشی که در قسمت پیشخوان نصب می کنید باید حتما در قسمتی نصب شود که دید کاملی به محاسبات و ماشین حساب شما نیز داشته باشد.

۴- نصب دوربین مداربسته طلا فروشی در ویترین های بیرونی

ویترین های بیرونی طلافروشی ها از برجسته ترین عوامل جذب مشتری به طلافروشی است. معمولا خاص ترین و قیمتی ترین طلاها در آن چیده شده اند و درنتیجه هدف راحت تری برای افراد سودجو هستند. از این رو علاوه بر استفاده از شیشه های ضد ضربه در این قسمت، پیشنهاد می کنیم حتما از دوربین های مدار بسته نیز استفاده کنید. استفاده از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند، قابلیت زوم کردن دارند و از فناوری WDR بهره می برند بهترین انتخاب است. پیشنهاد می کنیم برای این قسمت دوربین بسیار با کیفیتی را تهیه کنید چراکه بازتاب نور زرد طلا ها به دوربین ها می تواند در دراز مدت باعث افت کیفیت آن ها شود.

۵- گاوصندوق طلا فروشی

از آنجاکه گاو صندوق ها محلی برای نگه داری اشیاء قیمتی هستند، بی شک طلا فروشی ها هم عموما نیاز به گاو صندوق دارند. از این رو برقراری امنیت این قسمت حیاتی ترین کاری است که باید انجام دهید. برای این کار بهتر است از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند استفاده شود تا بتوان مدارک را از سرقت های احتمالی محافظت نمود.

۶- ترازو طلا فروشی ها

پیشنهاد می کنیم از دو دوربین در این محل استفاده کنید. یک دوربین برای نشان دادن مقدار وزن طلا و دوربین دیگر برای نشان دادن سینی ترازو. استفاده از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند و از قابلیت زوم کردن برخوردارند، انتخاب درستی برای این قسمت خواهد بود. همچین بهتر است این دوربین ها نیز از قابلیت WDR بهره ببرند.

۷- استفاده از دوربین مداربسته طلا فروشی در محوطه بیرونی

استفاده از یک دوربین با کیفیت بالا که قابلیت تصویر برداری با جزئیات را دارند در این محل کافی است.

ویژگی‌های دوربین مداربسته برای طلا فروشی

یک دوربین مداربسته طلا فروشی مناسب نسبت به قیمتش دارای قابلیت های بسیار زیادی است، که در ادامه با اهمیت ترین ویژگی ها  برای یک گالری طلا و جواهر را ذکر می‌ کنیم؛ توجه کنید یک دوربین مداربسته مناسب برای طلا فروشی حتما باید قابلیت های زیر را داشته باشد.

۱- قابلیت دید در شب

دید در شب مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر ضبط شده بسیار واضح تر و با کیفیت تر از حالت معمولی دیده شوند. با در نظر گرفتن این موضوع که حجم زیادی از سرقت ها در تاریکی شب انجام می‌شود، دارا بودن قابلیت دید در شب برای طلا فروشی بسیار حائز اهمیت است.

۲- دوربین مداربسته طلافروشی با کیفیت تصویر بالا

برای مکان های نظیر طلا فروشی باید حتما از دوربین هایی استفاده شود که بتواند اکثر جزئیات را ضبط کند،تا در صورت نیاز صاحب مغازه یا پلیس بتوانند بر روی تصاویر زوم کنند.

۳- قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دوربین مداربسته

دوربین مداربسته طلا فروشی

این قابلیت به شما توانایی کنترل محیط در زوایای ۱۸۰ درجه و ۳۶۰ درجه را می دهد.

۴- دوربین مداربسته طلا فروشی با قابلیت کنترل از راه دور

ویژگی کنترل از راه دور یعنی شما از در هر جای دنیا، بتوانید محیط خود را به سادگی کنترل کرده و برآن نظارت داشته باشید. ااین قابلیت به شما کمک می کند تا حتی زمان هایی که نیستید نیز خیالتان از مغازه خود راحت باشد.

۵- ذخیره سازی امن تصاویر

بسیار مهم است که در طلا فروشی ها از دوربینی استفاده شود که، تصاویر ضبط شده را در فضای ابری نگهداری کند. چراکه این فضا بسیار امن می باشد و همچنین، دسترسی آن برای طلا فروشی بسیار ساده است.

6- دوربین مدار بسته طلا فروشی با قابلیت WDR

ویژگی WDR کمک میکند تا بتوانید قسمت های پرنور و کم نور تصاویر را از هم تفکیک کنید، همانطور که می ‌دانید اکثر طلا فروشی ها از نور های زرد استفاده می ‌کنند؛ که قابلیت WDR این امکان را دارد، تا نور های اضافی را حذف کند و تصویری با کیفیت تر ارائه دهند. پس دوربینی که برای طلا فروشی خود استفاده می کنید حتما باید ویژگی WDR داشته باشد.

۷- برخوردار بودن از دوام بالا

دوربین مداربسته طلا فروشی

 برای مکان های بیرونی مانند درب ورودی طلافروشی ها از دوربین هایی استفاده کنید که مقاومت خوبی در برابر آب و هوا و نور آفتاب دارند و به سادگی در مقابل عوامل بیرونی خراب نمی شوند.

۸- دوربین مداربسته طلا فروشی با قابلیت تشخیص چهره

دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره می توانند نقش به سزایی در پیدا کردن سارقین داشته باشند.

آیا دوربین مداربسته به تنهایی کافیست؟

فراموش نکنید که دوربین مداربسته طلا فروشی به تنهایی کافی نیست و حتما در کنار آن توصیه می کنیم از دزدگیر هم استفاده کنید. زیرا این دو مکمل یکدیگر هستند و دوربین مداربسته به تنهایی به هیچ عنوان کارگشا نیست چرا که دوربین مداربسته نمی تواند از وقوع جرم جلوگیری کند بلکه اغلب بعد از اتفاق افتادن سرقت و برای مرور کردن و بررسی آن به کار می آید. این در حالی است که با نصب دزدگیر در لحظه اتفاق افتادن سرقت تا حدودی می توانید از وقوع جرم جلوگیری کنید.

برچسب ها: سیستم ضد سرقت طلا فروشی، سیستم حفاظتی طلا فروشی، دستگاه مه ساز طلا فروشی، دزدگیر طلافروشی، دزدگیر مه ساز، دزدگیر دودزا





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: